喬治麥可的Jesus To A Child是我很喜歡的一首歌

可以從旋律與歌詞間感受到他對他男朋友的愛

更可以想像當初他寫這首歌應該是在極度悲傷的狀態下

那種無奈無助的感覺實在令人動容

不久之前金士杰在葉雯的告別式上朗讀寫給她的信

「我起床,第一個念頭是這個世界不甜了。」

當一個人失去他心愛的人事物時內心悲痛的感受

的確!這個世界不甜了

不過它們留給你的回憶卻是甜的

很感謝那些曾經給過我們甜蜜時光的寶貝

我把下面這首歌獻給那些遠離這個世界的愛


卡拉我也OK

Jesus To A Child
詞曲:George Michael 中譯:me

Kindness In your eyes
你的眼中帶著仁慈

I guess You heard me cry
我想你聽見我哭了吧

You smiled at me
你對著我微笑

Like Jesus to a child
就像上帝看著祂的孩子


I'm blessed I know
我是幸福的∼我知道

Heaven sent And Heaven stole
神將你帶來給我∼也將你帶走

You smiled at me
你對著我微笑

Like Jesus to a child
就像上帝看著祂的孩子


And what have I learned
From all this pain
而且我從這些痛苦裡學到了一件事

I thought I'd never feel the same
About anyone
Or anything again
就是我知道我不會在對任何人或任何事再次有相同的感受

But now I know
但是現在我知道

When you find love
當你發現愛

When you know that it exists
你也知道它存在

Then the lover that you miss
然後你失去了你的愛人

Will come to you on those cold, cold nights
迎接你的是無數冰冷的夜晚


When you've been loved
當你被愛著

When you know it holds such bliss
當你知道這份愛帶給你這麼多幸福

Then the lover that you kissed
然後你親吻著你的愛人

Will comfort you when there's no hope in sight
在你眼中已經沒有任何希望時他將會撫慰著你


Sadness In my eyes
我的眼中帶著悲傷

No one guessed
Or no one tried
沒有人猜測也沒有人可以解決

You smiled at me
你對著我微笑

Like Jesus to a child
就像上帝看著祂的孩子


Loveless and cold
With your last breath
你的最後一個呼吸讓我失去了愛並令我感到寒冷

You saved my soul
你拯救了我的靈魂

You smiled at me
當你對著我微笑

Like Jesus to a child
就像上帝看著祂的孩子


And what have I learned
From all these tears
我從這些眼淚裡了解到

I've waited for you all those years
我等了你這麼多年

And just when it began
而且這份愛才剛開始

He took your love away
祂(上帝)就把你給我的愛帶走


But I still say
但是我仍然要說

When you find love
當你被愛著

When you know that it exists
你也知道它存在

Then the lover that you miss
然後你失去了你的愛人

Will come to you on those cold, cold nights
迎接你的是無數冰冷的夜晚

When you've been loved
當你被愛著

When you know it holds such bliss
當你知道這份愛帶給你這麼多幸福

Then the lover that you kissed
然後你親吻著你的愛人

Will comfort you when there's no hope in sight
在你眼中已經沒有任何希望時他將會撫慰著你


So the words you could not say
那些你無法對我說的話

I'll sing them for you
我為你唱成歌

And the love we would have made
那份我們曾經建立的愛

I'll make it for two
我會將它延續下去

For every single memory
這每一個回憶

Has become a part of me
都會成為我的一部份

You will always be My love
你將是我永遠的愛

Well I've been loved
我將會再次被愛

So I know just what love is
我也知道什麼是愛

And the lover that I kissed
我親吻著我的愛人

Is always by my side
這份愛將會永遠在我身旁


Oh the lover I still miss
喔∼我仍然失去了我的愛人

Was Jesus to a child
就像上帝離開了祂的孩子
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 leonleu67 的頭像
    leonleu67

    范特西愛離題

    leonleu67 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()